Megosztom
Október 24. hétfő (Chaplin)
- Tűzokádó Leszbikus Bosszúállók
The Lesbian Avengers eat fire, too. R. Su Friedrich. 1993, 55 p.
„Óvatoskodással csak az életünket vesztegetjük. Képzeljétek el, milyen lehetne az életünk! Ugye készen álltok?!” Ez a film a híres New York-i Leszbikus Bosszúállók csoportjának első egy évét mutatja be. Engedély nélkül tüntettek, politikusok szállodai szobájába törtek be, utcai performanszaikon tüzet okádtak… Legális és illegális akcióikkal a világ összes leszbikus nőjének láthatóságáért, egyenlő jogaiért küzdöttek.
- Orchideák, avagy interszexuális kalandozásaim.
Orchids, my intersex adventure. R. Phoebe Hart. 2010, 56 p.
Önéletrajzi film arról, hogyan jön rá a rendező interszexualitására, szülei mindezt hogyan hallgatták el, és az egészségügy hogyan viszonyul mindehhez. Miután kérdései „nagy fogadtatásra” találnak, végigfurikázza Ausztráliát, hogy felkutasson más interszexuális embereket. Küzdelmek az országúton és a nézői nyelőcsövekben.
Október 25. kedd (Bunuel)
- A macska szerepe a francia irodalomban.
R. Zomborácz Virág. 2006, 13 p.
Félelem és reszketés egy külvárosi albérletben. Szürreális queer vígjáték Forgács Zsuzsa Bruria írásából egy fiatal magyar tehetséges rendezőnő elképzelésével.
- A donor ismeretlen
Donor unknown. R. Jerry Rothwell. 2010, 78 p.
Egy spermadonor farmról két leszbikus kimenekít és magáévá tesz egy tűzről pattant spermát. Húsz évvel később lányuk a genetikai apa nyomába ered, akinek neve csak ennyi: a 150. donor. Kalandosan megható dokumentumfilm egy leszbikus pár gyerekneveléséről, egy oknyomozó gyerekről és egy életművész donorapáról.
Október 26. szerda (Bunuel)
- A másik oldalon.
Auf der anderen Seite R.: Fatih Akin. 2007, 122p.
Yoten, az illegális török kommunista párt ellenállója részt vesz egy isztambuli merényletben. A csoport minden nőjét letartóztatják, ő Németországba menekül. Megismerkedik az egyetemista Lottéval, aki egy idő után nem csak szállást ad neki. A két nő egymásba szeret, de Yotent visszatoloncolják. Lotte utána indul, hogy megpróbálja kihozni szerelmét egy ázsiai női börtön mélyéből. A film 11 díjat kapott, többek között a Miami Meleg és Leszbikus filmfesztiválon a zsűri nagydíját, illetve a legjobb forgatókönyv díját a Cannes-i filmfesztiválon.
Október 27. csütörtök (Chaplin)
- Elkárhozol, ha nem vagy az
Damned if you don’t. R. Su Friedrich. 1987, 42 p.
Zseniális fekete-fehér kísérleti film az apácák szerelmi világáról és szexuális identitásáról. Férfiak, nők, hangtalan celluloid, amerikai junoszty kistévé járja körbe az eddig ismeretlen eseteket. Mert vannak jó apácák, és vannak rossz apácák. Krónikákban fellelt középkori hősszerelmesnő és jelenkori utcai csábító. A több nemzetközi díjat is begyűjtött hipnotikus filmben egy varrótű még egy krisztusi gobelinnel is szerelmeskedik.
- Radikális tett – a nőhiány vége
Radical act. R. Tex Clark. 1995, 55 p.
Az indie rock születésének hajnalán – minden chicken örömére – a posztmodern feminista világ zenészei, újságírói és történészei mesélik el, hogyan hat szexuális és gender identitásuk munkásságukra. Miért felforgatóak a szövegeik, lázítóak az írásaik, miért értelmezik a történelmet másként, mint azelőtt.
Október 28. péntek (Chaplin)
- Kemény csajok nem álmodnak.
R. Zsemberi Zsófia. 2011, 10 p.
Csajos álmok, álom bár, álomeltakarítók egy mesterséges világban, ahol álmodni végzetes dolog. Az első magyar leszbikus sci-fi Jeanette Winterson „Disppearance” című novellája alapján. Végre!
- Lokálkirálynők, avagy feminista ribancok queerX mulatókban
Too much pussy. R. Wendy Delorme, Émilie Jouvet. 2010, 93 p.
Egy csipkés, egy tüllös, egy bőrös, egy selymes, egy kopasz, egy necces és egy filmes. Hét fiatal feminista művésznő egy szextrovertált buszon körbejárja a francia és német bárok színpadait. Sajátos feminizmusukat szex-pozitív előadásaikkal, tánc- és előadóművészettel elegyítve oktatják. A 2011-es Cannes-i Független Filmfesztivál győztes filmje.