Bővebben a filmről
Az utolsó mozielőadás nagyszerű rendezője, Peter Bogdanovich, akinek, nem mellesleg, nagyon sokat köszönhet (interjúkat, elemzéseket) a filmtörténetírás is (a Célpontok társírója sem más, mint Samuel Fuller, a nagy klasszikus rendező), olyan filmet készített egy megvadult, átlagos amerikai polgárcsaládban felnőtt fiatalemberről, ami, sajnálatos módon, ma sem sokat vesztett aktualitásából. Hiszen még mindig forró téma a szabad fegyverviselés, az elszabaduló erőszak. A kivénhedt horrorsztárt a mi Lugosi Bélánk állandó vetélytársa, Boris Karloff alakítja, ő kerül szembe az előbb a családját, majd puszta élvezetből, találomra kiválasztott teljesen ártatlanokat lelövöldöző férfival. A film operatőre, Bogdanovich hat filmjének operatőre, a Szelíd motorosokat is fényképező Kovács László volt.
The brilliant director of The Last Picture Show, Peter Bogdanovich, to whom film history has much to thank for his interviews and analyses (Samuel Fuller, the great director, was co-writer on Targets), made a movie about a disturbed young man from an average American middle class family that, very unfortunately, remains relevant even today. The right to bear arms and increasing gun violence in society are still hot topics. The aging horror star is played by Baris Karloff, the eternal rival of Hungary’s Béla Lugosi, who comes up against the man who first guns down his own family and then turns the weapon on completely innocent, randomly selected people out of pure pleasure. László Kovács, who also photographed Easy Rider, was cinematographer for six of Bogdanovich’s films.